lauantai 25. elokuuta 2012

Kuulumisia

Heips! En oo nyt jaksanu kirjotella mitään vähään aikaan, koulu väsyttää tosi paljon. Tatuointi alkaa olla suurinpiirtein parantunut jo.

Mieliala vaihtelee tosi paljon ja nopeesti, ajatuksia päässä miljoonia, mutta en osaa muodostaa niistä mitään ymmärrettävää tekstiä. Kokoajan tulee unohdettuja, huonoja muistoja mieleen lisää. Kaikesta mitä tapahtui kolme vuotta sitten kun olin vasta sairastunut jne. Mutta päähän tulee myös paljon unohdettuja -Hyviä muistoja. Onnellisista hetkistä kaiken paskan keskellä. Onnellisista hetkistä ennen kaikkea paskaa...

Univaikeudet on taas palanneet. Mä kyllä nukun, mutta aamulla ku herään on samanlainen olo ku oisin valvonut koko yön. Näen tosi paljon unia. Enimmäkseen painajaisia. Mun unien keskeisin aihe on menettäminen. Joka ikisessä unessa menetän jotain tosi tärkeää. Luulin, että se, että oon todellisuudessa menettänyt jo paljon, ois riittänyt. Mutta nyt tuo sama tunkeutuu jo uniinkin... Iltaisin ahdistaa mennä nukkumaan, kun pelkää, mitä seuraavassa unessaan tulee menettämään. Onneksi ne on vain unia...

Ennen Veksun kuolemaa puhuin hänen kanssa paljon siitä, mitä tapahtuisi kuoleman jälkeen. Olisiko siellä oikeasti hyvä olla? Vai katoaisiko ihminen vain tavallaan "ikuiseen uneen" ? Mietimme paljon erilaisia teorioita. Jokainen saa uskoa omalla tavallaan mihin ikinä haluaa, mutta mä uskon, että kuoleman jälkeen ihminen pääsee paikkaan, jossa ei edes ikäviä tunteita tunneta. Paikkaan, jossa kaikki on oikeasti hyvin ja kaikkien hyvä olla.

Pienenä lapsena, kun en tiennyt pahaa olevan olemassakaan, oli hyvä olla. Muistan sen ajan. En tiennyt onnettomuuksista tai sairauksista. Tai ehkä tiesin, mutten joutunut koskaan ajattelemaan niitä. Se lapsuuden onnellisuuden kupla puhkesi ensimmäisen kerran kun olin kahdeksan. Silloin tajusin, että pahaa on oikeasti olemassa. Mutta vielä silloin en tajunnut, kuinka paha tämä maailma oikeasti on. Tajusin sen vasta oikeastaan kun itse sairastuin. Mutta vaikka tää on paha maailma, niin silloin kun jaksaa keskittyä niihin pieniin onnellisiin asioihin, tääl on ihan hyvä olla :)

Mun piti lähtee eilen Oulan luo, mut oon tulossa kipeeks ni en halunnu sit lähtee sairastuttaa Oulaa :(

xox verna

ps, love this:
Sturm und Drang - Molly the Murderer



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti