maanantai 28. toukokuuta 2012

Kipujen syy löytyi, kerrankin !

     Jjees, eli nyt löytyi selitys kivuille ja kummallisille veriarvoille. Lääkäri sanoi aamulla, ettei se lähetä mua mihinkään tutkimuksiin tänään, mutta sit ku se sai selvitettyä paikan mun kehosta, jossa kivut on kovimpia, se lähetti mut samantien kiireelliseen vatsan ultraan. Ultrakuvat näytti täysin erilaisilta kuin perjantaina. Sappirakko oli selvästi tulehtunut.

Leikkaukseen joudun, huomenna saan tietää koska. Huomiseen asti pitää nyt sitten olla ravinnotta. Nyt lääkärit ja hoitajat uskovat, että olen oikeasti todella kipeä ja saan tarpeeksi kipulääkitystä. Suututtaa vaan, kun kaksi eri lääkäriä hoitaa ja molemmat tulee vuorotellen sanomaan todella ristiriitaisia asioita.

Viimeyönä nukuin vain muutaman tunnin, koska kivut pitivät hereillä, enkä "yllättäen" saanut lääkkeitä. Nyt olen jo huomattavasti paremmassa kunnossa kuin olen koko viikonloppuna ollut, kun lääkitys on kohdillaan.

Nyt sain jopa tietokoneenkin netin toimimaan, joten on helpompi ja nopeampi kirjoittaa kuin kännykällä.

Sappikivet johtuvat saamistani sytostaattihoidoista, joita syövän hoitoon käytettiin. Normaalistihan tämän ikäisillä ei sappikiviä ole. Minä en tässäkään asiassa kuulu "normaaleihin"hehe...

Tämänpäiväinen diagnoosini oli kuitenkin siinä mielessä positiivinen, että se oli paras vaihtoehto kaikista huonoista diagnoosivaihtoehdoista :) Nyt on siis vähän rauhallisempi mieli, vaikka tottakai jännitän tulevaa leikkausta.


Sairaala on ku kidutuskammio. Toisaalta täällä myös parannetaan, välillä.

Käsi "vähän" paisu ku kanyyli meni suonen sijasta kudoksiin. Eilen meni toisenki käden kanyyli pieleen ja turpos, joten molemmat kädet muistuttaa edelleen vähän ilmalla täytettyjä kumihanskoja :D


xox Verna

2 kommenttia:

  1. Voi sua, koita pärjäillä :( mut hyvä et syy löydettiin! hyvin se leikkaus menee ihan varmasti, ei tarvii jännittää :) tosi paljo voimia sulle ♥

    VastaaPoista